מה עושים במקרה של קן צרעות בתריס גלילה?

עיצוב חלל הוא משימה מורכבת כאשר חשוב להתייחס לתנאי השטח, גודל המרחב, קיומם של פתחים ומעברים, אכלוס הרהיטים והקומפוזיציה ביניהם לבין האביזרים המשלימים וכמובן – התריסים. לאלה נוכחות משמעותית בחדר והם קובעים את הטון יחד עם ההיבט הפונקציונאלי.
בחרו תריסים איכותיים והחליטו מאיזה סוג – תריסי רפפה, עץ או תריסים חשמליים. למשל, תריסים חשמליים יכולים להוות מעין מסך כשהם סגורים וליצור פתיחות בחלל כאשר הם פתוחים ותריסי עץ מקנים מעין מסגרת כפרית חמימה לחדר.
אפשר לבחור ריהוט שיתכתב עם מראה התריס, הגוון שלו או להפך – יצור קונטרה מעניינת על רקע הצבע והמראה של התריסים.
לפניכם טיפים כיצד לבחור ריהוט ואיך לעצב את כל החלקים למקשה אחת הרמונית ואיך התריסים תופסים חלק משמעותי בפרויקט העיצוב:

שילובים בין אור וחושך ורהיטים

שימו לב בבחירת רהיטים לגודל החלל – לחדרים קטנים יתאימו רהיטים בצביון מינימליסטי, אוורירי, בקווים מעודנים זורמים בעוד בחלל גדול ורחב ידיים עם תקרה גבוהה יש מקום להציב רהיטים מאסיביים וגרנדיוזיים יותר, כמו ספת שזלונג או מערכת ישיבה מעוצבת של 3 מושבים ויותר וכורסאות שמגבות משני עברי הספה.
מבחינת גוון של הבד וטקסטורה התייחסו לכמות האור בחדר. למשל, עם תריסי אור ניתן לאזן ולווסת את מידת האור הנכנסת לחלל ויש אפשרות לבחור רהיטים בגוונים כהים יחסית אם החלל מואר, אך בחללים בהם תריסים חשמליים ללא ויסות.
אם אתם אוהבים להחשיך יחסית את החלל – נסו להשתמש בריהוט בגוונים בהירים מרגיעים שיוצרים תחושה של מרחב אוורירי וגדול יותר גם ללא אור מבחוץ.

הקומפוזיציה קובעת

אין ספק שלסידור הרהיטים במרחב יש השפעה משמעותית על התוצאה הסופית המתקבלת בשטח. וודאו שנשמרת הגישה לתריסים ולחלון ושהרהיטים לא מסתירים אותם ומצמצמים כך את כמות האור המתקבלת בחדר.
נסו לנצל פינות ומוקדים אסטרטגיים בחלל כמו למשל, מזנון פינתי או ספה פינתית. הסידור של הרהיטים מושפע גם מצורת השיח והתקשורת בחלל שתרצו לייצר. למשל, כורסאות הניצבות זו מול זו המאפשרות שיחה או הצבת הספה בקו ישיר מול מסך הטלוויזיה למי שמרבה לצפות בטלוויזיה בסלון, כורסת קריאה פינתית וכדומה.
התייחסו לאיזון הרהיטים בסידור אחד לצד או מול השני מבחינת גובה וכן לשילובם של פריטים משלימים כמו שולחן קפה והדום להרמת רגליים וודאו שיש מעבר.
אפשר ליצור שילובים מבחינות רבות: שילוב סגנוני בין הסגנונות של הרהיטים – כפרי, מודרני מתוחכם, קלאסי או אקלקטיות של רהיטים שכל אחד מהם הוא פריט בעומד בפני עצמו. כנ”ל בבחירת פלטת הצבעים הדומיננטית בחלל.
האם תרצו שכל הרהיטים והפריטים המשלימים יהיו בגוון בהיר או כהה או ליצור ססגוניות עם פריטים בצבעוניות עזה. אפשר לבחור רהיטים בצבעוניות המנוגדת לתריסים או בקווים מנוגדים לתריסים – אם הם ליניאריים ללכת דווקא על ריהוט בעל קווים מעוגלים וכדומה.

אפקט התאורה והפריטים המשלימים

הוסיפו פריטי נוי במקומות שמרגישים לכם ריקים. אפשר למשל, להוסיף קונסולה דקורטיבית מתחת לחלון או לצדו עם פריטי נוי וגם הקונסולה תשרת אתכם מבחינת אחסון. שולחן קפה בלב הסלון עם מידוף או מזנון טלוויזיה מרחף – יעשו אף הם את העבודה.
חשבו כיצד להעצים את האור המגיע מהתריסים באמצעות אביזרים משלימים כמו מראה שתמוקם ממש מול התריס ותאפשר הצפת האור בחלל והעצמתו.
אל תשכחו את נושא התחזוקה: תריסים איכותיים ועמידים וריהוט שעומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר וייראה טוב למשך שנים ארוכות.