מה עושים במקרה של קן צרעות בתריס גלילה?

צרעה היא בעל חיים מסוכן מאוד. גם הצרעה המזרחית (שמוכרת בכינוי דבור), גם צרעת הפלך וגם הצרעה הגרמנית שנפוצות בארץ עלולות לעקוץ בני אדם שנמצאים בקרבתם, והארס שבעוקץ שלהן גורם לכאבים משמעותיים ולנפיחות באזור הנעקץ. עוד כדאי לזכור שבניגוד לדבורה שמתה מיד כשהיא עוקצת, הצרעה נשארת בחיים ובאופן כללי מדובר בחרק שעלול להיות תוקפני מאוד. אחד המקומות האהובים על צרעות לצורך בניית קן הוא הארגז של תריס הגלילה, שמספק להן מסתור ותחושת ביטחון. אם חלילה התגלה קן צרעות בתריס גלילה אצלכם בדירה, מומלץ בחום להזמין באופן מיידי מדביר צרעות מנוסה.

למה אסור לנסות לסלק קן צרעות ללא איש מקצוע?

הצרעות נמצאות כמעט בכל מקום שבו חיים בני אדם. הקירבה למין האנושי מספקת להן מזון בשפע – בעיקר שאריות וזבל וגם חרקים אחרים (אגב, ישנם מינים של צרעות שטורפים דבורים ובאכזריות). כשצרעה חשה מאוימת, היא הופכת לתוקפנית.

ניסיון לפתור את בעיית נוכחות קן הצרעות בתריס הגלילה ללא ניסיון וללא מיומנות, ומן הסתם גם ללא ציוד הגנה, עלול להסתיים בעקיצה כואבת במיוחד ולמעשה אפילו בסדרת עקיצות – שכן צרעות הן חיה חברתית, ואם אחת מהן חשה בסכנה היא עלולה להזעיק את חברותיה לקן (מה גם שהצרעה כאמור נשארת בחיים גם לאחר שהיא עוקצת).

בהתאם, ההמלצה היא להשאיר את המלאכה המורכבת של הדברת צרעות לחברה שזו המומחיות שלה וכבר ביצעה פעולה דומה בעבר פעמים רבות.

צרעות בתריס גלילה

איך מתבצעת ההדברה בתוך תריס הגלילה?

באופן עקרוני, יש 3 דרכים לטפל במפגע החמור של קן צרעות בקרבת הבית שלכם או אפילו בתוכו.

השיטה הראשונה היא פיתיונות מורעלים – פיסות של בשר שצרעות נמשכות אליו, ובתוכו רעל במינון גבוה. אופציה נוספת היא מזון מתוק שגם אותו צרעות מאוד אוהבות, כמובן מורעל. חשוב להשתמש ברעל שמשפיע רק לאחר מספר דקות – צרעות הן בעלי חיים חכמים למדי ואם הן יראו את חברותיהן מתות הן יימנעו מלאכול את המזון הממית. אם הרעל משפיע רק לאחר זמן מה, כל הצרעות שבקן יאכלו את המאכל – ועל כן כולן ימותו והמדביר יוכל לפנות את הקן.

השיטה השנייה היא איבוק. בשיטה זו המדביר מרסס חומרי הדברה ייעודיים לצרעות אל תוך הקן וגם בפתח שלו, כך שאף צרעה לא תוכל להתחמק ממגע איתו. תוך זמן קצר כל הצרעות ימותו והסכנה תחלוף. חשוב להדגיש שמדובר בחומרים רעילים ולכן חובה לשמור מרחק מהחדר שבו נמצא ארגז התריס שהפך בית לצרעות (וגם המדביר עצמו מתמגן הרמטית).

שיטה אפשרית נוספת היא ריסוס חומר שגורם לכנפי הצרעות להידבק. כשזה קורה, הן לא יכולות לאסוף אוכל ותוך זמן קצר המלכה מתה – ושאר הקן מתפזר.

כשיש צרעות בתריס גלילה ברוב המקרים תיבחר השיטה הראשונה או השנייה, בהתאם לגודל הקן ולמאפיינים ספציפיים נוספים.

איך לבחור מדביר למלאכת סילוק הצרעות?

הדברת קן צרעות בתריס גלילה, כלומר ממש בתוך הבית שלכם, היא פעולה שממש לא כדאי לדחות אותה – ולכן הפרמטר הראשון לבחירת חברת ההדברה הוא זמינות מיידית. מדבירים מקצועיים שמודעים לרגישות ולחשיבות שירות זה יגיעו גם בשעות הערב ובסופי שבוע, ואמנם יגבו על כך תוספת מחיר אבל לא מופרזת.

הפרמטר השני הוא ניסיון. חשוב להדגיש שטיפול בצרעות הוא פעולה מורכבת יותר מלמשל הדברה נגד נמלים או ג’וקים, ולכן רצוי לוודא שהמדביר אכן מנוסה במתן שירות ספציפי זה.

הפרמטר השלישי הוא רישיון מטעם המשרד להגנת הסביבה. הרישיון הוא גם ערובה שהחומרים שבהם ישתמש המדביר לא מסוכנים לכם – כך שגם הצרעות יסולקו וגם אתם תוכלו לנשום לרווחה בראש שקט.

מחפשים מדביר? הזמינו עוד היום הדברה מחברת הדברה סנטר