האם ניתן להוסיף תריסים חשמליים לפרגולות עץ?

פרגולה היא מתקן שמספק תועלת רבה מאוד במדינה שבה הקיץ קשוח כמו בישראל. בהתאם אפשר לראות פרגולות רבות בכל רחבי הארץ, גם במרחבי מגורים, גם בעסקים וגם במרחב הציבורי. באופן טבעי ישנו רצון לשדרג כל מתקן הצללה כזה עוד יותר, ולכן עולה השאלה שבכותרת: האם ניתן להוסיף תריסים חשמליים לפרגולה מעץ?

התשובה הקצרה היא “כן, אבל”. תשובה מפורטות יותר תמצאו בהמשך העמוד, ועוד קודם לכן חשוב להדגיש שכל קנייה של תריסים חשמליים מחייבת מחשבה מעמיקה, על-מנת שהתועלת מהם תהיה מקסימלית.

אילו פרגולות יכולות לשאת תריסים חשמליים?

תריס חשמלי הוא פריט כבד. ככל שהמפתח שאותו סוגר התריס רחב יותר, כך משקל השלבים גדול יותר. על-מנת שהפרגולה תצליח לשאת את המשקל הנכבד, היא חייבת להיות בעלת חוסן גבוה במיוחד. פרגולה מאלומיניום תצליח כמעט תמיד להחזיק גם תריס חשמלי רחב. לעומת זאת פרגולה מעץ לא בהכרח תעמוד במשימה הזו: אם מדובר על עץ קשה, למשל איפאה, הצפיפות שלו מבטיחה גם חוזק רב ולכן תיתכן הוספת תריסים. לעומת זאת עצים רכים ובהם האורן שמהווה חומר גלם פופולרי מאוד בתחום הפרגולות, לא יצליח לשאת את התריסים.

אילו שלבים יש לתריסים חשמליים ואיך הם משפיעים על האפשרות לשדרוג הפרגולה?

המשקל של התריסים החשמליים מורכב בעיקר ממשקל המנוע ומשקל השלבים (ישנם כמובן עוד רכיבים, אבל המשקל שלהם נמוך יחסית). בהתאם גם לבחירת סוג השלבים יש השפעה על האפשרות להוסיף תריס חשמלי לפרגולה. סוגי השלבים הקיימים הם:

היתרונות של האלומיניום כחומר גלם לפרגולה ולתריסים

תריסים חשמליים איכותיים עשויים מאלומיניום. לחומר גלם זה מספר יתרונות משמעותיים, ובראשם המשקל הקל יחסית. חשוב לציין שגם כשהמשקל נמוך, החוסן גבוה, בזכות המבנה של המתכת הזו, ובנוסף אלומיניום עמיד בפני רטיבות בניגוד לעץ ולברזל שמתקשים להתמודד עם מים.

כל אלה מובילים לכך שגם פרגולות אלומיניום הן פתרון פרקטי להפליא. למעשה, לא “רק” פרקטי: ניתן להעניק לפרגולת אלומיניום כל מראה רצוי, כולל מראה דמוי עץ, ולכן גם בהיבט האסתטי פרגולות האלומיניום עדיפות על פרגולות מעץ. האפשרות להוסיף תריס חשמלי מהווה עוד סיבה טובה להעדיף פרגולה מאלומיניום.

התקנה מקצועית בלבד

אם החלטתם להוסיף תריסים חשמליים לפרגולה, ו-וידאתם שהדבר אפשרי מבחינת חוזק המתקן והיכולת של הקורות לשאת משקל השלבים, הדגש החשוב הבא הוא ההתקנה. רק אנשי מקצוע מנוסים מאוד יכולים להתקין תריסים חשמליים, ובוודאי במקרים שבהם מדובר על הוספתם לפרגולה. התקנה מקצועית תבטיח מקסימום עמידות ותאפשר לכם לבלות במרחב החיצוני בכל עונות השנה בתנאים אופטימליים ובראש שקט באמת.